torsdag 15 januari 2009

Att inte uppskatta de små sakerna i livet..

Bestämde mig sent om sider att Al fick vara hemma idag i alla fall. "Mina" 48 timmar har ju inte gått än, så det är väl lika bra att hon får stanna hemma så jag verkligen får se att ingen får skiten igen..

Vaknade tidigt. Redan kl 07. Sen vid 8 gick hon och jag till affären och köpte frukost. Hon fick själv välja yoghurt i hyllan. Vilken lycka! Hon pratade om den hela vägen hem sen. :) tänk om man själv kunde bli så glad när man handlade.. "Åh falukorv! Jag har köpt falukorv!!" Man uppskattar inte de små sakerna i livet längre..

4 kommentarer:

Västgötskan sa...

Ja, alla borde ha en släng "barn" i sig!
7.00 ? Här var det morgon kl 05.10 tyckte en viss liten herre... :-O

Sara sa...

Ja tänk vad glada de blir för småsaker. L nästan grät av lycka igår när bonusmormor målade hennes naglar super-rosa. Stoltare än stolt visade hon alla. *s*

Anonym sa...

Sådan är Alicia också. Jag brukar muta henne med att hon ska få köpa youghurt om hon inte rymmer när vi är i affären, då blir hon jätteglad! Fast hon rymmer förstås ändå ..

Anonym sa...

haha...ja om man åndå vore så glad över att köap mat. :-)
Men jag fick försej ett sånt rus idag..sköpte ny penna och block, samt nya trassor..microtrasor. Jag vart typ som din dotter. :-D Tänkte vad kul det skulle bli att få städa med dessa trasor. Haha

HAr inte ätit dessa potatisar än, får se när det blir. I veckan iaf garanterat. :-)