onsdag 28 januari 2009

Öroninflammation..

Lillskruttan har öroninflammation i båda öronen. :(

Sambon var uppe idag med ett urinprov från henne då jag misstänkte urinvägsinfektion. Men när läkaren tittat på henne sa han att om han inte hade tittat i öronen hade han skickat oss till akuten direkt. Så dålig var hon alltså.

Bara det att hon inte "klagat".. hur man nu gör det när man är 2 år. Vi har ju inte haft en aning om hur dålig hon egentligen varit, då hon ena stunden varit pigg för att i nästa vara jättedålig..

Jag har t om tryckt på området runt öronen, men inte ett ljud har hon sagt. Så det är bara bullshit att man upptäcker öroniflammation på det viset.

Hon fick Amimox.. igen.. så nu hoppas vi att det ger med sig. Det hade dock gått så långt att läkaren sa att det med största sannolikhet kommer spricka och vara.. och att om hon visar minsta lilla tecken på att bli sämre måste vi åka upp direkt! Gissa om jag känner mig som en dålig mor som inte kunde uppfatta detta tidigare! (Men samtidigt vet jag ju att jag gjort mitt bästa för henne medan hon varit sjuk)

Nu har hon sovit från 15:00 till 17:00.. och nu är det full rulle igen. Just nu har hon tydligen vattenlek i badrummet. Jag ska snart gå in och bryta. Låter som om det är en hel del vatten som rinner därinne just nu...

Men så ligger läget just nu i alla fall. Hoppas på en lugn natt då jag är själv.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Lilla skruttan. Hoppas hon klarar sig från spruckna trumhinnor. Ingen höjdare. :(

Mamasnest sa...

Hoppas att hon mår bättre snart. Du vet väl att glass i massor kan bota allt?! ;-)

Anonym sa...

Fråga om hon inte kan få rör insatta. Malkom hade en massa öroninflamationer o då menar jag en massa. Han hade haft 16 stycken när han var 14 månader!!! Men sen maj månad förra året har han inte haft en enda.. Jag tror inte att antibiotika är så bra i längden. Försök att få tag på en bra öronläkare.
Hoppas att hon blir frisk snart..

Puss o kram...

Anonym sa...

tråkigt att få dubbel inflammation! Hoppas på tillfrisknad snart!!!

Men kanske ska säga att jag upptäckte in sonens öroninflammation förrän det rann ur öronen första gången(ingen feber, ingen smärta färrn den brast så att säga då började han gallskrika), och andra gången skulle vi inte h upptäckt det om det inte vore för att vi åkte in till akuten för att dte kom blod ur örat efter ett fall. Inga symtomer då heller.

Vissa barn tål mycket. Andra är symtomfria.....

Västgötskan sa...

Usch, stackars liten... :-(