torsdag 8 januari 2009

Jag <3 dagis

Ja.. jag älskar dagis. I alla fall vårt. Men det har du ju hört förut. Det roliga är att Al också älskar sitt dagis. Efter 2 dagar har hon varit en helt ny unge på eftermiddagarna. Sambon sa det först. "hon har varit på ett strålande humör hela eftermiddagen" (igår) Jag sa det idag. Såklart hon har saknat sina vänner och riktiga rutiner.

Jag vet att jag tjatar om rutiner, men även om jag själv inte är en människa som har så fasta rutiner, så har jag ju då insett att i alla fall mitt barn mår bättre av det. Men damn it! Vad svårt det är att få in rutiner i ett icke-rutinartat liv! Både sambon och jag har alltid varit "äh, vi äter/sover/vaknar väl när vi är hungriga/trötta/pigga" Men med barn funkar inte det alltid. Hon mår ju uppenbarligen bättre när hon vet "nu är det frukost, sen är det dagis, utelek, blöjbyte, lunch, sova middag, och så blir jag hämtad efter det." Det blev bara så tydligt idag.

Nu ska jag krypa tillbaka till sängen. Jag vet. Klockan är bara 21:30. Men jag ska ändå "tillbaka". Jag har sovit senrunt kl 20 tror jag. Det finns inget skönare än att somna bredvid någon! Höra hur andningen blir långsammare och tyngre. Sen att hon låg med en arm om min hals och jag inte kunde röra mig gjorde ju inte saken bättre.

Så innan jag piggnar till alltför mycket önskar jag alla en riktigt god natt.

Sov gott!

1 kommentar:

Sara sa...

Me like! Din nya bakrund alltså å dagis med för den delen! Vi hade samma senario när L äntligen fick återse sina kompisar här om dagen. Så skönt att se dem leka och ha roligt. Dessvärre har Lillebror förälskat sig i dagis, han blir jätteledsen varenda dag när vi ska åka efter att ha hämtat L. Han vill så gärna vara kvar. Efter sommaren så får han börja, återstår att se hur kul han tycker det är då!