torsdag 29 januari 2009

Sova? Vad menar du?

God förmiddag..

hoppas era nätter varit relativt lugna? Inatt fick Alicia något knäppinfall och skrek konstant i närapå 3 timmar! allltså inte relaterat till öronen.. det hade jag förstått. Nej hon var rent förbannad på mig.

Att hon inte fick mitt täcke, att vi inte satte oss i soffan ATT vi satte oss i soffan, att hon inte fick se teletubbies kl 3:30 på morgonen. ATT hon fick se teletubbies kl 3:35. osv osv. ALLT jag gjorde var fel.

Och ensam hemma var jag ju såklart. Hon gör alltid såhär när jag är själv hemma.

Tillslut så lugnade hon sig ändå och vi somnade tillslut på soffan med MTV i bakgrunden kl 5 i morse.

Så kom sambon hem vid åtta.. såg att tv:n stod på och ropar "HALLÅ!!" Och då vaknade hon såklart.. och nu är vi ensamma igen,då sambon sover..

Behöver jag skriva att jag känner mig rätt slut idag? Just nu mutar jag henne med russin..

Jag är såå chokladsugen.. eftersom jag är tröstätare så klarar jag verkligen inte såna här motgångar. Men 2 dagar har jag varit helt godis och läsk fri. Tänkte försöka fortsätta på det i alla fall till helgen

5 kommentarer:

Västgötskan sa...

Håller tumnarna för dig.
Själv hade jag godisupphåll från oktober till nyår. Innan det åt jag nästan varje dag. Det var jobbigt att sluta helt då..! :-O

Nu FÖRSÖKER jag hålla mig till helgerna. Det går för det mesta. :-D

Malin sa...

Jag kan trösta dig med att vi har haft precis lika här. Alfons vaknade 23.30 och somnade om 04. Så jag har fått 3 timmars sömn. Lagom när man är småbarnsmorsa med andra ord... Och ja, Alfons är såhär när jag är ensam med honom också, så jag vet precis hur du känner dig. Kram

Ulrika - foto - Jonasson sa...

Kan bara hålla med. Då gubben jobbar natt så är det mer eller mindre alltid livat här.. :S Varför är det så egentligen?? O nu då våra gossar oxå varit sjuka omvartannat o fortfarande är så känns det inget vidare att natt efter natt inte komma ens i närheten av ordet sömn..

Hoppas våra små kryar på sig o att vi inom snar framtid får oss en rejäl dos SÖMN!

Kram

Anonym sa...

Fy, det är jobbigt när den ena jobbar natt. Det gjorde C förut också, och jag är glad att det är över.

Ang. morfar så tror jag inte heller att han skulle vilja att jag var ledsen. Och jag har nog sörjt ordentligt. Men möjligen är jag lite arg - eller vad man nu ska kalla det - för att han faktiskt var på sjukhuset samma dag, men vände i dörren för att det var för lång kö. Hade han stannat så kanske han hade överlevt.

Anonym sa...

Ät frukt! Du blir både piggare och mår bättre för att du äter nåt nyttigt.. det är toppen! Jag har inte ätit något onyttigt, förutom något litet på helgen om jag känt för det, sedan nyår! Jag mår så mycket bättre, det är bara att kämpa, du klarar det!