torsdag 22 januari 2009

Mellanmål, GI böcker och julbord!

Åh vad många bra tips på mellanmål jag fick in! Tackar, tackar! :) och man ska inte förkasta någon utan att prova minst en gång, så hon ska t om få smaka keso, även om jag inte tror att det kommer bli en hit..

som om min syster kunde läsa mina tankar så hade hon med sig två böcker till mig igår:

Paulúns GI-månad av Fredrik och Karolina Paulún och Barnens GI-mat av Klara Desser.

Jag gillar GI tänket, och jag gillar Paulún (och Desser). Det är bara det att jag har lite svårt att omsätta det i praktiken ;P Men de här två böckerna kan jag säga, bara efter att ha bläddrat i dem lite, är inte så krångliga som det annars lätt kan bli när man läser receptböcker..

Idag är det dock julbord som gäller! Japp, ni läste rätt. Julbord. Min mamma är ju bara för gullig. Bara för att jag såg framemot att äta julbord hemma hos mina föräldrar så bjöd de på tjälknöl och potatisgratäng istället. Mycket gott, men när hon berättade sina planer, så kunde hon nog känna min besvikelse, så hon lovade mig en julmiddag i januari istället..

och nu är det januari, och dags för det här "jul"bordet :)

Lite frukost nu bara, så humöret stiger. Sen kan jag ta itu med den här dagen också!

Tjingeling!

Inga kommentarer: