söndag 11 januari 2009

svart vinbärste och Feng shui

Mm.. nu sitter jag här i min ensamhet igen. Sambon och Al sover och jag sitter uppe i vårat såpa-doftande vardagsrum och läppjar på en kopp VARMT te.

Jag satte piskan på mannen idag. Från och med idag, ska inget ligga där det inte hör hemma! Så efter att jag skanderat detta typ hela förmiddagen (samt fått ett smärre psykbryt för att köket såg ut som det gjorde Jag: jag blir bara så förbannad när det ser ut så här! *ska kasta gårdagens överblivna potatisklyftor, tappar en på golvet och kastar då alla på golvet* (det blir ju så mycket renare då menar jag.. erhmm.. ) Sambon: Nej, du blev förbannad för att din pannkaka gick sönder. Jag: *som envist vägrar ge med mig* ja men det hade inte blivit så om köket varit städat!! )

Oj. Där skenade jag visst iväg.. var var jag? Jo. Så efter att jag skanderat detta typ hela förmiddagen så kommer han och frågar mig var nappflaskorna var.

Jag: jaa.. du. VAR kan en SMUTSIG nappflaska vara? I diskmaskinen kanske?
Han: Jaha!
Jag: Vilken gåta va? Det var nästan så jag ringde Sherlok Holmes!
*ställer jag mig i en Nalle Phu liknande funderar-pose*
Jag: hmm.. ja tänk att den kunde ligga däri. När den var smutsig och allt..

Här GÅR han iväg. Jag förstår ingenting. Det enda jag förstår är att jag nog inte är så lätt att leva med när jag har PMS.



1 kommentar:

Anonym sa...

Och så hittade vi te koppen vid datorbordet tillsammans med tallriken du haft smörgåsen på ;)

ash dessutom så väger dom bra sidorna upp pms sidan, älskar dig =)