torsdag 15 januari 2009

Att skriva eller inte skriva?

Just nu känner jag bara att den här bloggen är på väg att barka åt det tråkiga hållet igen. Jag har ju mina svackor som ni kanske märkt om ni läst tidigare. Ibland är livet på topp.. och ibland är det inte alls på topp.

Just nu är jag på väg ner.. och det är ju oftast då det är som värst. För när man kommit ända vägen ner, då kan det ju bara gå åt ett håll efter det. Men på väg ner vet man aldrig var det ska sluta!

När jag var ute och gick en sovpromendag med Al precis nu, kände jag att jag kanske skulle skita i att skriva i bloggen när jag mår så här, men samtidigt är ju det här mitt andningshål.

Jag vet väl egentligen inte ens om jag HAR problem. Jag kanske bara gör dem större än vad de nödvändigtvis är?

Jaja. En Marabou helnöt följde med mig hem. Vi får väl se om den kan muntra upp mig lite. :)

7 kommentarer:

Anonym sa...

Ok, trevligt =) Hur har din dag varit idag?

Ha det bra!

Anonym sa...

Min svägerska sa igår att bloggar är som självbiografier. Det är därför det är så kul att läsa dem. Det är verkligt, på riktigt. Men om man då skulle utelämna det som känns jobbigt/tråkigt/ledsamt/argt/fel, då skulle det ju inte vara en självbiografi? Då skulle det ju helt plötsligt vara fiction. Jag vill iaf läsa äkta vara. Inte en censurerad blogg där det bara finns fjärilar och vackra blomsterängar. Skriv på! (Och tack för utnämnandet!)

Seven sa...

Jag använder mina bloggar som ventilationshål. Frosten är om allt möjligt i mitt liv men jag vet att du även sett den andra bloggen om den delen av mitt liv som inte är lika trevligt.

Det känns så skönt att få ner mina tankar och känslor i text för det är så jag bearbetar dem bäst.

Anonym sa...

Sådan är jag med. Ibland skriver jag flera gånger om dagen, och ibland inte på flera dagar. Är jag inte på humör så känns allt bara så krystat och töntigt.

Miss Goldie sa...

Hej!
Tack för din gulliga kommentar i min blogg! Jag tycker du ska köpa lite papper och dekorationer och sätta igång och pyssla lite, det är en otrolig avslappning att bar fokusera på det och inget annat.

Jag köper mina papper i alla möjliga olika webshopar. T.ex. www.magdas.se eller www.skaparlusten.se eller www.stellas.se

Jag älskar ROOOOOSA papper som du kanske har märkt, och lite grönt eller turkos däremellan och brunt och beige förstås. Allt beror ju på hurdana färger man har på sitt foto. Fråga gärna mera ifall du undrar över nåt.

Tack för länken till besöksräknaren förresten. Jag har inte hunnit fixa den ännu, ska försöka hinna nån dag...

Sara sa...

SKRIVA!!! Självklart! Inte skulle du ha så många läsare om du inte skrev jättebra! Jag tittar förbi här flera gånger varje dag, du skulle lämna ett stort hål efter dig om du slutade!!!

Anonym sa...

det är de personliga so är roliga! Så skri på du.

Jag har blivir tilsagd at jag kanske är för personlig...och tog bort lite i ett ta. SKa nog sluta med det. Får skriva allt ur hjärtat igen. Mår bra av det.
och alal har nogsvackr...me elle rmindre frör övrigt....De nadra är onormala som inte har det. :-D