måndag 26 januari 2009

Måndag.. igen

Och så var det måndag igen. Jag gillar verkligen inte måndagar. I alla fall inte mornarna. De är så sablans tidiga! Fast den här morgonen blev som en morgon då det känns som man har försovit sig, då sambon ställde klockan 30 min "för sent" åt mig. Jag brukar alltid ligga och snooza 30 min nämligen, nu var det bara att gå upp.. inte najs.

Ska försöka ge mig på en utmaning som Frostens dotter hade i sin blogg för ett tag sen. Att dokumentera sin dag med ett foto i timmen. Verkade kul, men har jag haft tillfälle så har jag inte haft kamera och tvärtom. Men idag ska jag försöka i alla fall. :)

Nu måste jag hitta mig ett par strumpor och jobbartröjan, så ska jag bege mig hemifrån..

Ut i mörket. Det borde vara olagligt att gå upp så länge det inte ens ljusnat på himlen!

5 kommentarer:

Ulrika - foto - Jonasson sa...

Hoppas du får en riktigt braig dag trots det tidiga uppstigandet =)

Kram

Anonym sa...

Min vecka började inte heller så bra.

Kul med fotningen. Fast det är nog inget jag ska ge mig på. Vid det här laget hade jag haft 7 bilder på en datorskärm, vilket kanske inte roar så många.

Anonym sa...

Ja, visst är det deprimerande att gå till jobbet när det är mörkt o sluta jobbet när det är mörkt. Ja är glad att ha ett jobb där jag stundtals vistas utomhus...

Hoppas du haft en bra dag idag..

Nina.

Anonym sa...

Haha, skulle vara roligt och se hur det skulle funka tex i Kiruna om man inte fick gå upp förrän det ljusnat. Blir korta arbetsdagar där om det ens hinner bli någon.

Men jag håller med dig. Avskyr att kliva upp tidigt.

Sandkorn och sötvatten. sa...

Hihi lät inte som om du hade en lätt morgon stackare! Znozzzza som är så härligt. :)

Läste om sambon din, uvva vilka tokar det finns! Hoppas hela familjen mår bättre idag.

Kramar