onsdag 14 januari 2009

Sweet dreams..

Idag är jag uppe på benen igen. Har huvudvärk sen igår kväll, men vad annat får man när man bara ätit en kopp soppa på 24 timmar? Nu har jag fått i mig lite yoghurt och en smörgås och illamåendet är borta *peppar peppar* men åh vad jag är sugen på något onyttigt!

Och vad jag har drömt inatt! Helt sjukt! Orkar ni läsa så varsågoda:


Jag och sambon skulle åka på kryssning. När vi kommer in i våran hytt är den så stökig att jag tar med mig en stor dammtuss för att visa personalen. Av någon anledning hamnar jag bland personalhytterna. Då ropar de på någon av cheferna som kommer. Jag förklarar för honom att det kändes mest logiskt att gå åt det hållet. Så han ska visa mig rätt väg och då av någon anledning så tar han mig ut på fören och därifrån hoppar han i vattnet.

Jag frågar var jag ska göra av mina skor. Ett par högklackade som jag verkligen tyckte om. Men han säger bara "hoppa i nu! Där går båten, ska du med eller inte!?" Jag tar av mig skorna och hoppar i.

Han simmar med mig till den andra båten och när vi kommer upp ser jag att han knytit sina skor runt halsen, men jag var ju barfota nu. Och vi som skulle på fest! Han fixar fram fina kläder och ett par högklackade skor, såna där med röd sula. Ett par Christian Louboutin skor.




(Typ dessa fast med "rynk" vid tårna.)


Rätt vad det är så är jag på fest av rena Sex and the city mått! Med märkeskläder och märkesskor. Finast kläder och skor vinner. Jättefest! En kvinna blir arg på mig för mina skor. "hennes dotter hade minsann vunnit om inte jag gjort något med designern så jag fick de där skorna" Och tillbaka på första båten letar sambon efter mig men har bara hittat mina skor i fören! Jätteknasigt.


Sen vaknar jag till men när jag somnar om så fortsättar jag drömma om samma dröm. Jag drömde så mycket mer knasigt, men jag ska inte skriva det här, för det blir så mycket. Men jag drömde om min jobbarkompis, min gamla väninna H och skorea i mammas och pappas trädgård (!). Men det har varit så sköna drömmar allihop.

Och damn it vad snygga skorna var!


Inga kommentarer: