måndag 12 januari 2009

Jag förstår verkligen inte!

Ibland undrar jag om vi har tomtar här hemma. (Tomtar på loftet har jag redan konstaterat) Men vi som städade så fint och gjorde iordning igår, idag ser det lika förj**ligt ut igen!

Jag är så less på vår lägenhet just nu. Helst av allt skulle jag vilja blunda för att vad ekonomi heter och ta ett IKEA-family lån och bara gå bärsärk där och handla loss! Förvaring, tavlor, mattor, "småkrafs". You name it. Hade det varit vår egen lägenhet hade det ju varit lite roligare. Blev så inspirerad när jag läste bloggen Sandkorn och sötvatten. SÅ skulle jag vilja ha det! Det är verkligen min stil.



Men jag vet inte riktigt var jag ska börja. Så istället för att ta itu med lägenheten vi faktiskt har, som dessutom har ett guldläge här i stan, så börjar jag se mig om efter en ny lägenhet. Men jag vet ju hur det kommer bli. Efter ett tag där kommer jag leta nytt igen. Jag är för rastlös. Eller så skulle jag verkligen behöva lägga lite tid och energi på hemmet vi bor i.

Nu ska jag gå på Teletubbiesjakt!

1 kommentar:

Sara sa...

Men visst är det alltid så att pengarna aldrig räcket till att få en helhet. Vi byggde om vår lägenhet men så tog slantarna slut å det fattas golv i vårt sovrum, typ en kilometer list överallt och så skulle en elektriker behöva dra lite el. Det blir aldrig gjort. Stökigt har vi också hur mycket man än städar!
Kram Sara