söndag 11 januari 2009

Besöksrekord!

Tjoho! Så här många besökare har jag aldrig haft förut på en och samma dag! 53 st i skrivande stund.. och idag har Ni varit otroligt duktiga på att kommentera. Vad roligt! Det måste firas! Men hur? vill inte gärna fira med att ta mig en svängom med sambon.. Det är nämligen hans tur nu.. det VAR alltså magsjuka vi hade fått hem. Fy sjutton.

Nu sitter jag här och grubblar på hur 17 vi ska göra imorgon.. Al skulle ju egentligen vara på dagis, men jag hinner verkligen inte gå med henne innan mitt tåg går. och sambon lär ju vara däckad. Kan man inte ta ut VAS dagar? "Vård av sambo" tänker jag?

Det här kommer ju i den mest dumma tid, jag vet ju liksom att vi är kort om folk på jobbet dessutom.

Eller så får jag väl åka till jobbet senare. Men hur säger man till dagis att hon måste komma tidigare? "Sambon har magsjuka så Alicia måste komma tidigare?"

Hur 17 ska man göra?!

En sak jag vet att jag kommer göra är i alla fall att ligga och grubbla halva natten..

God natt på Er!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis till rekordet!
Men varför inte ha henne hemma?
Annars kanske hon smittar dagis och sen går det runt igen!
Back where u started!

Jag har alltid haft barnenhemanär jagvarit riktigt dålig,samt magsjuka. Även båda e hemma vid förkylningar bara. Ingen ska dra en smitta till en annan avdelning.

Anonym sa...

Grattis till rekordet!
Lite nyfikna frågor:
Hur gör du för att din blogg ska synas?
Själv lägger jag in min på bloggtråden på fl samt försöker gå runt och kommentera och läsa andras bloggar..
Har du något mer tips?
Hur ofta bloggar du/dag?

Anonym sa...

Jodå, jag tycker allt att du kan ringa till dagis & säga att hon kommer tidigare & förklara varför. Finns många föräldrar som gör så. Andra alternativet är ju att komma försent till jobbet.