söndag 4 januari 2009

God morgon!

Eller ja.. god förmiddag! :)

Idag stämmer verkligen min layout på hur vädret verkligen är här! Inget mer önskedrömmande! 17 minusgrader och knarrande snö! Kallt, javisst, men lovely!

Kom i säng rätt sent igår i alla fall. Filmen var helt okej, jag skrattade i alla fall åt den, men å andra sidan var jag rätt trött igår och verkligen på humör för dum humor. Men natten har varit fruktansvärd! Alicia har vaknat flera gånger och verkligen bara skrikit "NAAANAAA!" (välling) rätt ut. Snacka om uppvaknanden! Längtar till den dagen då man slipper vakna med ett ryck..

Nåväl, eftersom vi hade nattfrämmande så kändes det väl ännu värre, då man inte ville "störa". Men när jag frågade honom i morse så hade han inte blivit störd alls. Men JAG blev det. Fy fabian vad trött jag är just nu..

När klockan var halv 6 vaknade jag till och ställde om klockan så den skulle ringa 8 istället för 7:30. (det vill säga att jag skulle gå upp 8:30 istället för 8 kan man annat än älska snoozefunktionen?!) Tror ni inte jag väcks av en liten tös vars blöja har läckt.. just det.. halv åtta. Bara att byta blöja och bädda om. Som tur var så somnade hon om sen, så jag kunde gå upp och göra ordning mig och äta frukost i fred. Hann tom läsa lite ur en bok med tända ljus på bordet. (Allt för att inte väcka han som sov i vardagsrummet! Tända lampor? Nej, nej.. )

Nu sitter jag med en kopp grönt te (Earl Green - gå och köp! supergott!) och laddar för att börja jobba.

Igår var det btw ett par som snodde en kundkorg.. en kundkorg?! Hallå?! hur fräck får man bli?

Ha en skön söndag därute!

4 kommentarer:

Anonym sa...

earl green är skitgott tycker jag med. :) Vilken härlig natt du hade. ;) Ibland saknar man verkligen att bara få sova och vakna när man själv vill.

Anonym sa...

Hallo, Earl Green smakar ju konstigt. Jag gillar rena tesmaker och brukar köpa på www.gronateimporten.se mycket godare än i mataffärer, jag lovar!

Det är ruggigt kallt ute, så jag blir inne.


Tjing från Isa

Anonym sa...

Jag har faktist ingen aning om hur det fungerar med sånt på blogspot.com

Jag tycker att det Borde fungera.. men hur ser det ut när du ska ändra utseende på bloggen? gjorde du som med blogg.se eller är det andra inställningar?

stilmall osv

RANA sa...

Men gud, har ni det så jädra kallt?? Hjälp. Jag har hållit mig inne hela dan pga minus tretton.

:-/

Skrattade gott åt dina LARVARE nedan. Men jag är mest avis. Jag vill också! Kankse mest för att få klä mig i medeltidsklänningar, men ändå.

Hoppas 2009 blir ett superfint år för dig.

Du har nåt att hämta hos mig, om du vill.

Kram, Rana