torsdag 15 januari 2009

Ja tänk så tokigt DET skulle vara!?

Efter en lång nattning av tösen så orkade vi trots allt båda pallra oss upp från sängen. Jag har lite strul med min layout och kan inte lägga till "gadgets" så jag ville såklart kolla upp det. Sambon ville söka lite info till hans lajv. Hur löser man det när man bara har en dator framme?


Jo, man tar fram en till! :)


Jag har ju en bärbar som har legat oanvänd i snart hundra år i ett skåp, bara för att vår rauter inte funkat, och internetsladden varit för kort för mig att dra från den stationära till soffan, så det har helt enkelt varit så att vi krigat om platsen framför den stationära!


Nu har vi då fått in en fotölj i vardagsrummet, efter en ommöblering av Alicias rum, så den bänkade jag mig i. Med kuddar bakom ryggen, invirad i flera lager filt. Här skulle det bloggas!


Men tji fick jag. Något är fel och sambon får inte igång internet i alla fall på min dator. Typiskt.


"vad gör vi då?" frågade sambon
"ja, gud bevare oss från att kanske umgås!"

Efter att ha sett på varandra i totalt oförstånd i typ 2 sekunder så bestämde vi oss för att göra lite te och kanske spela lite kort. Och PRATA med varandra.. hur nu det ska gå utan tangentbord? IRL?! Går det verkligen?

Ha en trevlig kväll!


Kram!


3 kommentarer:

Anonym sa...

Hahaha, ja man är så himla dataskadad! Hoppas ni kommunicerar fint utan data ;P

Västgötskan sa...

Ha ha! Jag känner igen det där. Man blir ju helt "lost" när man plötsligt måste PRATA utan att ha varken TV eller dator i bakgrunden. ;-)

Rätt skrämmande om man tänker efter!

Anonym sa...

Ja, fy för att umgås och kanske behöva prata med varandra. Min man får reda på allt jag tänker och tycker via bloggen istället. Det är bättre; då slipper jag irritationsmoment som att han skulle säga emot mig eller påpeka att jag har fel.