lördag 10 januari 2009

Nä! Det var ju inte så här det skulle va!

Hmm.. det var inte riktigt så här jag hade tänkt tillbringa min lediga helg. I karantän!

Skulle ju egentligen åkt till syrran och hennes familj och ätit middag, men igår kväll när det var dags för nattning och tandborstning började Alicia att kräkas. Sen gjorde hon det 3 ggr på 40 min. och så somnade hon i soffan. Skruttan. Sen höll hon på till och från till kl 00. Då hade jag redan ringt syrran och berättat läget o det var då vi fick karantän..

Men natten har varit lugn, (jag tog "nattvaket" o vi sov på soffan jag o skrutt. Tror vi båda har sovit bättre än vad vi gör i sängen!) och är det magsjuka eller vinterkräksjuka håller det väl i sig längre? Eller jag kanske inte ska säga nåt än, innan vi ätit frukost..

Men som sagt.. det var inte i karantän jag ville tillbringa min lediga helg!

:(

3 kommentarer:

Sara sa...

Nä fy! Magsjuka är det värsta som finns. Det enda som är bra är att det brukar gå över snabbt. Fick veta att man ska ta 10hela vitpepperkorn (sväljes hela med vatten) så ska man slippa bli smittad. Om det funkar eller är humbug det vet jag inte men magsjuk har jag inte varit på år och dag :D

Anonym sa...

Magsjuka kan smitta länge efter, så kom ihåg att man ska hålla barnet hemma från dagis och andra som inte vill bli smittade i 48 timmar efter sista kräkningen.

Hoppas hon mår bättre idag!

RANA sa...

Vanvettigt typiskt! :-( Stackare.