torsdag 1 januari 2009

God fortsättning!

God fortsättning på det nya året alla! Hoppas er nyårsafton blev bra?

Vi firade nyårsafton hos svärfar med familj med god mat; fläskfilé, klyftpotatis och whiskeysås! oj oj oj, vad det satt långt in hos sväris att ge 2 dl whiskey till en sås! EN SÅS! Men gott blev det och det tyckte han med tillslut ;P Idag har vi bara mys, som man ska på en nyårsdag.

Al somnade igår först vid 20 och jag hann få i mig både lite vin och en drink (eller två.. eller t om kanske tre ;P ett tag hade jag 4 glas samtidigt hehe) innan hon vaknade 23:30 och vägrade somna om! Så det var bara att klä på henne och sätta henne i vagnen och köra ut och titta på fyrverkerierna och skåla in nya året! "wow! Pang!" Det var det häftigaste hon varit med om tror jag! Pratade om det långt senare och skulle titta ut genom fönstren när vi kom in.. och när vi lade oss (igen) så låg vi en bra stund och funderade över fenomenet.. Skruttan.

Tyvärr resulterade såklart den sena natten i ett mindre trevligt barn idag på förmiddagen (för upp 8:30 skulle hon ändå! *gäsp*), men nu sover hon i vagnen i alla fall. Kanske blir bättre sen *hoppas*

Nu kom svägerskan hem med karln sin, så nu ska jag väl gå och vara lite social igen..

Ha en riktigt bra nyårsdag nu alla!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Gott Nytt År=)
Hoppas att du får en mysig början på året!

Anonym sa...

Gott Nytt År på dej.

Kram/denvackra

Sara sa...

Gott nytt år! Hoppas det är detta år som ger dig det där jobbet :)