måndag 25 augusti 2008

"Du har plats 5 678934567 i kön"

Ja, så kändes det imorse i alla fall.

Efter 25 minuter (min beräknade väntetid var 15 min, vilket var mycket redan det!) så fick jag då äntligen höra att "de har satt in pengarna åt dig på det här kontot idag" så därför fick jag veta att "du kommer få pengarna under dagen" Jaha. Det kändes ju tryggt. Tack för mig då. Hej då.

Klockan är nu 16:23 och jag har fortfarande inte fått in några pengar. Och det gnager i mig att jag inte kunnat betala tillbaka till jobbarkompisen! Men tackar ändå att hon var där! Vad hade jag gjort annars? Jag hade inte kommit till jobbet i alla fall, det är ett som är säkert. Ja visst. Sambon kom ju hem och han har väl fått sin lön idag, (hoppas jag) men så gäller det att passa in tågtider med. Och det kan jag ju lova er att SJ inte är så roliga att ha med att göra de heller!

Nåväl. Nu har jag slutat och väntar på att tåget ska gå så jag får åka hem. Satt och småbläddrade lite i senaste numret av tidningen MåBra. Är det inte lite fnissigt att en alkoholterapeut heter Winberg i efternamn! *fnissa fjortisstajl* DET tyckte i alla fall jag var roligt. :)

Ikväll blir det pizza. Det blir alltid så bra mat när sambon ska laga middag. Men jag tycker synd om honom idag faktiskt. Jobbat 12 timmars natt. Kom hem vid halv 9 imorse, somnade vid 10 kanske och så upp och hämta Al på dagis kl 14. Det lär nog bli så att jag kommer få sitta uppe ensam ikväll när vi nattat tösen. De två kommer nog snarka ikapp.

Om inte jag också somnar. Jag brukar ju göra det menar jag.

2 kommentarer:

Ulrika - foto - Jonasson sa...

Ringde F-kassan nu på em. Hamnade på plats 4oo någonting. Var nog värsta gången tror jag =0 Begriper inte vad som händer där..varför det bara blir värre o värre o då man väl kommer fram så är det inget som har en susning om någonting *suck*

Anonym sa...

Här är det samma sak, ofta det är något strul med att pengar kommer för sent eller så..... jätteroligt när man lånat pengar o säger att någon ska få igen dom på måndag och så finns dom inte?!