tisdag 5 augusti 2008

upp och ner, ner och upp

Idag har varit en uppochner dag. Vaknade 8:30. Kom på att jag måste höra av mig till A innan hon hann iväg till dagis och hem och höra om hon fortfarande ville gå en promenad i regnet med oss. Jorå. stressade på oss lite kläder, satte Al i vagnen med morgonvällingen (ja jag vet.. so sue me) och så bar det av.

Mötte A och F halvvägs från deras dagis, gick en lagom promenad till en butik och köpte blöjor att ha liggandes på dagis. Imorgon smäller det!

Sen gick vi hem till A och åt lite lunch. Barnen åt köttfärs och pasta (jag tjuvsmakade och det var jättegott A!) Vi vuxna åt lite yoghurt och smörgås bara. Sen fikade vi på det. Drack julte. Lite off season jag vet, men gudars vad gott det var att kura upp sig där i deras kökssoffa och dricka ett sådant te en sådan här dag. :) Barnen lekte riktigt bra.. uppochner. som det brukar vara med barn. Men det var inga världskrig.

Sen följde jag och Al med för att hämta N. Så följde vi med hem till dem igen. Känns så tokigt att Alicias sovtid infaller precis när N slutar, vi följer nästan aldrig med dem hem :( Men idag gjorde vi det som sagt. I hissen upp behöver A bara säga "väck inte Alicia" "men hon är ju redan vaken!" säger N glatt. så det var den eftermiddagsvilan. 30 min typ. Upp igen, lekte förfullt med killarna. . Det var pippiteater och trollerikonster och styrkeuppvisning så det stod härliga till. Jag och A satt skönt bakåtlutade i soffan och pratade.. *saknat*

Så var det dags ändå för oss att dra oss hem för middag. Ja, vi borde alltså äta middag typ nu. I samma stund som jag skriver detta. Men 100 m from home tvärslocknade Alicia i vagnen. RAkt uppochner. Typiskt! Går inte att väcka henne. Hon öppnar ögonen och somnar om lika fort. Skruttan. Men snart måste jag ta tjuren vid hornen och väcka henne ändå. Annars somnar hon väl aldrig ikväll. Gör hon ju iof inte ändå.. men i alla fall.

Men nu hann jag i alla fall blogga om dagens bravader.. :)

Tjipp!

1 kommentar:

Anonym sa...

tack för omtanken!! Det var en bra födelsedag både på jobbet och hemma..

bloggermum.blogg.se