söndag 17 augusti 2008

eh? say what?!

Internet var nere hela gårdagen nästan, så därför blev det inget skrivet. Vad jag däremot hade skrivit om ifall det funkat var detta:

Var ute och gick en promenad så Al skulle sova. Väl hemma måste jag passera ett oövervakat övergångställe. Rullar fram vagnen lite, väntar lite eftersom jag ser en bil köra i konstant fart. Dvs jag tvivlar på att de kommer stanna. Och de gör de såklart inte. Fast jag står och väntar på att få gå över. Sist jag kollade var det lag på detta.

Blir irriterad och far ut med handan a la italiano och säger argt: "det är ett övergångsställe här för f*n!"

då pekar Gubbfan finger åt mig!! Och jag är ju inte den som är den, så mitt finger åker upp tillbaka. Då pekar kärringen som kör finger åt mig i backspegeln. Eh? Det var väl ändå JAG som hade "rätt" till att bli förbannad?!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har funderat på att ha ett paket med ägg med mej om det kommer en bil som inte stannar för mej när man ska passera ett övergångsställe..
Lite skada på bilen, men ack så kladdigt blir det...

Anonym sa...

ägg-förslaget lät som en toppenidé. ;)

Anonym sa...

Ägg! ja verkligen.
Jag brukar bara gå på när jag kommer till övergångsställerna, så dom fattar att jag ska gå över, men inte lika enkelt om man har vagn med sitt barn i sånt vill man inte riskera.
Tycker nästan dom är jävligare ifall man har barnvagn :S
Kom igår när en bil nästan körde över min syrra när hon satt i vagn...
Dom stannade och min morsa börjar gå, så börjar dom köra!
såå... idioter