måndag 25 augusti 2008

FAN DÅ!!

Kommer till station och ska betala pendelkort. "Medges ej" står det i displayen. Kan man annat än älska Försäkringskassan? Ingen utbetalning, trots att det är idag jag ska ha mina pengar!

som tur var så stod min arbetskamrat i kassan bredvid så hon lade ut åt mig så länge. Nu sitter jag i telefonkö till Fk och ska fråga när de hade tänkt behaga betala ut mina pengar?! Men det verkar som att det inte bara är jag som ringer just nu. Plats 365. Jippie.. not!

Jag blir galen!

2 kommentarer:

Anonym sa...

hmm läste ditt inlägg.. fk suger, dom är verkligen skitdåliga på allt.. de känns som en onödig mellanhand i samhället bara! Men men.. ang mitt jobb så är jag inte det minsta deppig nu, känns helt ok. Har en del andra jobb på G faktiskt, ser ljust ut just nu.. så jag ser framåt! Det är många varslingar på mitt jobb just nu pga minskat inflöde så jag mår helt ok ändå.. låter kaxigt kanske, men det är ju sant. Ha det!

Sara sa...

Vi kan bilda anti-fan-club eller vad det heter på fjortis-svenska. FK har krånglat till max med mig varenda gång jag varit sjuk eller föräldrarledig. Höjden var ändå när jag väntade L. jag ringde i god tid för att kolla reglerna för min sgi osv, allt var okej. När det sedan närmade sig födelse fick jag nå papper (deras kuvert ger mig ångest) där jag ombeds fylla i ditt och datt. Ringer FK och får då höra att min SGI inte alls gäller utan att jag kommer få 60:- om dagen!!! Hurra vad kul, vad ska vi sälja först, bilen eller? Efter typ 1000 arga samtal och papper hit oh dit kommer jag tillslut fram till en högre chef som inte alls fattar vad mitt ärende gäller utan tror att jag ville ha högre SGI. Det hela slutade med att hon inte bara gav mig tillbaka min SGI utan därtill höjde den pga att man har rätt att följa löneutvecklingen. Tjena! vilken tur att man inte gav sig :P