söndag 24 augusti 2008

Söndag morgon

Godmorgon!

Jaha, så var det söndagmorgon då. Har redan varit uppe 1 timme. Som sagt, något får man ju ta för att Alicia börjat sova på kvällarna istället..

Sitter i köket nu och tittar ut genom fönstret och vad underbart det känns när solen faktiskt tittar fram över hustaken. Kanske blir en fin dag idag. :) *hoppas*

Igår skulle jag uppdatera här inne lite tänkte jag, men internet strulade för mycket (och har gjort massor, så i fredags fick sambon denna månads räkning makulerad!) så det slutade med att jag åt popcorn, drack äppeljuice och sorterade alla bilder som ska framkallas och lade dem i en speciell mapp på datorn, så jag slipper leta när det är dags att skicka in till fujifilm, sen gick jag och lade mig.. Roligare lördagkväll än så får man väl leta efter? :P

Hela gårdagen var jag så förbenat trött! Slutade med att jag sockertrippade på em. Smällde i mig allt här hemma som hade socker i sig, kakor och choklad.. ja jag hade t om socker i teet vilket jag inte haft på snart 3 år!

Det är skönt för stunden, men det ger ett enormt bakslag dagen efter. Jag är redan sugen på något sött..

Imorgon är det löning! Och jobb igen.. Hoppas det känns lite bättre imorgon än vad det gjorde i fredags. Jag kände mig inte utanför.. men lite mer i vägen. Typ "hej, här kommer jag och snor era arbetsuppgifter!"

Eftersom jag jobbat där förut, så vet jag ju (nästan) vad som behöver göras. och då gör jag ju det. Men då kändes det som att jag trampade på lite ömma tår. Men vaddå? ska jag gå där som en jäkla sommarjobbare eller? och fråga och be om lov innan jag gör nåt?

Fick dessutom höra att personen som gått för mig nu när jag varit mammaledig inte fick förlängt den här gången. Nästan så jag fick dåligt samvete över att jag kom tillbaka. Men det ska bli skönt. Om inte annat när lönen dimper ner :)

Nu har teet blivit lagom varmt att dricka. Alicia leker på sitt rum. Radion skrålar i bakgrunden. Solen skiner. Det enda som saknas är sambon, annars skulle man kunna kalla det här för en perfekt söndagmorgon!

Ska nog ringa ett par vänner och höra om de vill leka i lekparken med oss idag. :)

Inga kommentarer: