onsdag 20 augusti 2008

Favorit i repris och nybakad frukost!

Igår gjorde jag en favorit i repris och somnade som en stock när jag nattade Alicia. Vaknade till för att sambon ringde på mobilen (2 gånger, men första gången orkade jag inte gå upp.. erhm..) för att säga god natt, sen slocknade jag igen.

Men det resulterade i alla fall att jag var ganska utvilad när vi vaknade kl 7 i det här huset. Gott så. :) Men bara "ganska" då jag tror jag håller på att bli sjuk.. lagom till första arbetsdagen liksom. Bra planerat!

Lämningen idag blev lite fel. Och idag gjorde det lite ont i mig när jag gick. Vi hade först hela kapprummet för oss själva, men så precis när jag skulle till och säga hej då så kom det massor av andra barn som skulle lämnas.. så det blev så rörigt.. jaja. Det gick nog över snabbt, men ändå. Igår och idag har det känts fel när jag lämnat henne, men jag kan inte sätta fingret på exakt vad jag ska göra för att det inte ska göra det..

Tog trippen förbi Ica när jag gick hem och köpte nybakade olivciabattas. Mums! Trodde att sambon skulle vara hemma när jag kom, men icke. Lite konstigt, men han kommer väl senare då..

Kan ni förstå att idag är sista dagen på min mammaledighet?! JAG kan inte göra det.. känns jättekonstigt att gå tillbaka nu..

4 kommentarer:

Anonym sa...

Det fixar du! Precis som allt annat i livet är allting nytt läskigt.. :) Och du är väl inte lättskrämd? ;P

Anonym sa...

Måste nog kännas konstigt ja, men jag hoppas det går bra för dig iallafall.
Och att du inte går och blir sjuk nu heller!

Sarah sa...

När lämnar du henne på dagis? Rent generellt så är ju klockan 9 inte en sån bra tid att lämna just för att ALLA gör det. När E börjar runt 9 brukar vi sätta 8.45 som tid istället, MYCKET lugnare. Om det nu är så att du lämnar vid 9 dvs, annars har jag inget tips :-)

Nybyhuset sa...

mammaledigheten går alldeles för fort förbi...
Ha en bra dag!