onsdag 6 augusti 2008

God morgon!

Ställde klockan på 7:30 igår kväll och idag fick jag faktiskt gå upp först! Så jag har hunnit fixa håret, sminka mig (tack skosoet igen, för grejerna. Foundationet från Everyday mineral passade också jättebra!) klä på mig och nu sitta och dricka en kopp te i godan ro.

Ska snart ta och väcka Al dock så hon hinner få i sig lite välling och kanske t om en yoghurt innan vi drar iväg. Att hon får äta i vagnen, som igår, är undantagsfall. Hon missar frukosten på dagis, men ska vara där lagom när hon brukar äta mellis, så jag ska försöka klämma in det innan vi går.

Igår kväll märkte jag upp alla hennes kläder hon ska ha på dagis. Tänkte först köpa lappar med namnet på som man stryker fast, men insåg sen att det går ju lika bra med märkpenna. Tack för tipset A! Så nu ligger de kläderna prydligt och lite högtidligt vikta på köksbordet, tillsammans med nya regnkläderna och nya gummistövlarna. Om jag beter mig så här bara för dagis, kommer jag väl göra som sambons mamma och gråta när hon börjar första klass!

OH FY OCH BLÄ! skulle njuta av en smörgås med, hade lagt den på databordet, och när jag tar en tugga får jag herrparfym på tungan! *tvi* Han måste ha spillt ut något här.. ok för munvatten, men det här var och ta i! *spottar och fräser*

2 kommentarer:

Anonym sa...

Varsågod igen.. :)

Jag hittade en till liten provburk hemma idag som jag missade när jag skickade, du får den när vi träffas. Hoppas det blir snart!

Vi har ju inte talats vid på hur länge som helst.. trist tycker jag men blir ju så när det blir mindre och mindre stunder vid datorn från båda håll. Vi får börja mejla, skriva brev eller ringa istället kanske? Haha..

Anonym sa...

Nej det där med parfym ätning är nog inget man vänjer sig vid hur mycket men än försöker ;P har råkat på det X antal gånger och tycker fortfarande det är lika svinigt när man råkar få parfym på något man ska äta ;P