söndag 3 augusti 2008

Liten rapportering och några bilder.

Mor och far var här igår och åt lite gott. Vi bjöd på räkor stekta med röd peppar, olivolja och vitlök, tahini, avokadoröra och tzatziki, torkade oliver (mumma! något saltare än vanliga) och så bröd att doppa till det. Det var riktigt trevligt.






Alicia är så rolig och fullkomligen älskar sin morfar. Vi konstaterade att det med störst sannorlikhet beror på att han är den enda som inte sagt åt henne på skarpen än. ;P så det var "offa" för hela slanten igår.
Och rar som han är så släpper han allt för att leka med henne en stund. Och höga tjut-skratt hördes från antingen vardagsrummet eller hennes rum, beroende på vart hon drog honom. Jodå. Drog. Hon tog ett bestämt tag runt hans finger och ledde honom bort från bordet. Och han följde efter. och lite senare byttes "offa" ut mot "mii ooffa!" Skruttan :)


Imorgon ska vi på informations-möte på dagiset (förskolan för att vara pk) som vi har valt åt Al. Hon som ska ta hand om Alicia under inskolningen lät jätterar i telefon, så jag hoppas verkligen hon är som hon låter..


Känner en enorm stress över detta med att hon faktiskt ska börja vara på dagis, dels för att hon och jag ska vara ifrån varandra, (vi har ju suttit ihop i över 2 år nu! ) och dels för hur man ska pussla med lämning och hämtning och tåg och ja, jag vet inte allt. Jag känner mer och mer att jag bara måste ha mig ett körkort och en bil snart. Det här håller inte..

Tillsist bjussar jag då på en bild på vår dotter. Händer inte så ofta (läs: nästan aldrig) men den här var jag bara tvungen att dela med mig av. :)


Sådan far sådan dotter kanske?





Nu ska man väl försöka göra kväll här hemma så man orkar upp till morgonmötet..
Tjingeling!

3 kommentarer:

Sara sa...

Åhhh, jag hoppas inskolingen och hela dagisköret går lika bra som det gjorde för oss. Min L var nästan 22 månader när hon började dagis. Hade varit hos farmor två gånger men annars aldrig varit ifrån oss. Hon ääääääälskade det från första stund. Hon var lite tveksam första gången jag skulle gå men det var nog för att hon såg att jag höll på att bryta ihop. Inskolningen har alltid varit jobbigast för mig. Min stora kille tittade på mig bestämt första dagen på sitt dagis och sa "Hej då" Nästan så man ville gråta för det *s*
Många lycka till-kramar!!!

Anonym sa...

Haha, vilken söt bild!
Ja, de tar ju efter de stora...

Anonym sa...

Awww..... Ni är en sån fin familj. :] Jag är rätt kass på söta saker när jag inte raggar på någon tjej. Så det får räcka. Stor kram till alla 3.