lördag 23 augusti 2008

Första arbetsdagen

Okej. Här kommer rapporten från min första arbetsdag..

Torsdag

05:30
Klockan ringer. Borde vara olagligt att behöva ställa klockan så det innefattar en 05 i tiden!

06:30
Sminkad, påklädd och på väg till tåget. *gäsp*

07:45
Skarpt läge! Men var är alla nycklar? Vad kostar blommorna? och varför kommer jag inte in i datorn/tobaksskåpet/snuskylen/ATG-maskinen?

08:03
OCH VAD FAN ÄR DET FÖR LARM SOM GÅTT?!

08:06
Brandlarmet var det ja. Ostfrallor ska inte bakas för länge.. så ni vet ;P

08:25
Undrar om sambon är på G till dagis nu?

08:45
Undrar verkligen om sambon är på väg till dagis nu. Dessutom börjar jag bli hungrig nu.

09:00
Nu måste jag få äta frukost!

10:00
Mätt och belåten. Nu kan jag köra ett tag till! Tips! Butiksbakadebrödet TOR! Rustikt bröd med malt, linfrö och sesamfrön. Perfekt om man vill tugga lite.

10:32
Snart lunch på dagis. Undrar hur lämningen gick idag?

11:30
Vart lite fart. Börjar bli trött nu. 2½ timme kvar nu. Ska nog äta pastasallad till lunch, såg en som såg så himla god ut i kylen därborta..

11:35
Pratar getingar med jobbarkompisen. Han berättar att han klev i ett jordgetingbo som liten. Fick mig att fundera på va jag skulle göra om Al gjorde det och jag var i närheten. Är ju tokallergisk mot getingar! Kan ju inte bara se på. skulle nog hoppa mellan och rädda henne, ta medicinen och sen ringa 112. JA. Så fick det bli..

12:15
Har precis tagit en tugga av min sallad och blev så BESVIKEN, då arbetskamraten ringer och frågar om hon ska ta med sig McDonalds åt oss till lunch, innan hon börjar. Blä.. :(

12:30
Sitter och tittar på när de andra festar på sina hamburgare. Jävla skitsallad! Dyr var den med..

13:00
Vad gör jag här? 6 personal och inga kunder.. Irrar som en yr höna och skämtar med jobbarkompisarna.

13:45
Får gå hem tidigare, så jag hinner med det här tåget. Jag undrar hur hämtningen gått? ;P

14:00
Sitter på tåget. Inte fått tag i sambon på hela dagen. Ringer dagis. Al fortfarande kvar...

14:15
Rusar med andan i halsen till dagis

14:30
På väg hem. Ser någon halvspringa lite längre fram, som ser väldigt bekant ut. Alicia :PAPPA! Jag: *inte lika lycklig*

15:30
slänger mig på soffan ett tag. Mina ben!!

16:30
Sambon har lagat middag. Spaghetti och köttfärssås. Inget slår hans köttfärs!

17:30
Tacka Gudarna för Barnkanalen. Bolibompa nästan dygnet runt. Idag fick det börja 30 min tidigare. Myser med Alicia i knät. Min älskade underbara tös!

19:30
Hela familjen sover för natten! :-o

1 kommentar:

Anonym sa...

Ser ut o vart lite stressigt, och att vakna så tidigt, huu, ja det borde finnas någon regel för det.

Men du får tänka positivt
Sallad = Nyttigt
Mcdonalds = Deg på magen.