onsdag 27 augusti 2008

Morgonstund har..

..blåtira på kinden?

Stackars Al ser ut som om hon varit i slagsmål. Men det är bara ett resultat av en otänksam mamma *skäms*

Igår kväll hällde hon ut alla leksaker ur en av sina leksaksbackar. som har hjul. så jag satte henne däri och körde ut henne i köket. Det var ju himla roligt! Tills hon skulle kliva i där själv, och tippade :( Oj, vad hon grät, och vilket dåligt samvete jag fick. Och så fick hon blåmärket som måste påminna mig om hur dumt det var av mig att visa en sån sak!

Men det är väl bra det med, så jag tänker efter nästa gång :)

Igår var det helt okej att jobba, förutom just där på lunchen. Såg dock att jag kanske måste förklara mig lite. Han som sa så hörde alltså inte OM honom som måste sluta för att jag är tillbaka, utan han hörde honom lite längre bort. Visst kanske det var larvigt att reagera som jag gjorde. Men som sagt, det skulle varit kul att få höra att det var kul att jag kom tillbaka också :)

Jaja. På något konstig vis triggar det bara mig att göra mitt jobb bättre!

Nu ska vi väl snart äta frukost här i hemmet, sen bär det av. Idag kommer det varor! Mycket att göra, men avdelningen blir så fin då! :)

I måndags slutade stegräknaren på 13 200 steg! Igår på 9 500. Och midjan har minskat 3 cm bara sen jag började jobba!

Galet, men kul!

3 kommentarer:

Anonym sa...

b-körkort är vanligt körkort.. jag vart mycket irriterad när tom ett "cafe biträde" var tvungen att ha b-körkort? Då är det väl ett ekonommi biträde eller? om man ska sköta inköp o grejjer? *suckar* Kul att läsa att det går bra på jobbet!! =) Kram

Anonym sa...

Jag har gjort något liknande med min Matilda. Jag drog henne i en blå ikeakasse. Drog lite för häftigt i starten en gång så hon tappade balansen o slog i bakhuvudet... Man lär så länge man lever heter det..

Hoppas du haft en bra dag på jobbet.

Kram..

RANA sa...

Hahaha, stackars Al och stackars mamma. jag vet hur dumihuvet man känner sig när man gör nåt sånt.

Duktiga du med stegräkning och centimeter. Annars kunde du göra som jag: ta en till bulle och skrika "hull ÄR kvinnligt"!

:-o

KRAM!
Rana