söndag 10 augusti 2008

Igår

blev det många inlägg. Idag känner jag inte för att skriva alls. Skrev ett inlägg tidigare, men det var osade av sån negativitet att jag inte publicerar det. Men varför skulle jag inte? Det är ju min blogg och mina tankar, som det så vacker heter. Och just nu är mina tankar svarta som natten. Har ingen energi alls kvar. Men vi ska på kalas, och då är det bara att måla på sig ett leende och åka iväg.

Borde försöka hitta något att ha på mig, och det är en av anledningarna till att jag är nere nu. Jag har ingenting. Jag vill inte klä på mig någonting, förutom mina sköna träningsbyxor och en stor skönt tröja. För jag kan inte ha något annat. Inget passar ju ändå.

Och varför gör jag inget åt saken? Där har vi nästa grej. Nej. Istället kan jag bara tänka på att jag vill äta något. Något sött och onyttigt. Och efter det kommer det inte alls vara bättre utan jag kommer må sämre ändå och kanske äta lite till. Fast att jag vill ha sött beror nog mycket på att jag är trött. Jag vill ha en kick. Men inte kan jag köpa nåt heller, för jag har inga pengar. Mitt kort är tomt, tomt, tomt.. och sambon har sitt kort med sig och kommer inte hem förrän imorgon (någon som sa: anledning nummer 3?)

Barnvakt, sovmorgon och ett långt bad - helt ifred, skulle sitta fint just nu.

Jag hatar vädret med. Man blir ju inte direkt gladare och piggare av det här skitvädret!

Nä. off I go. Innan jag drar ner er i träsket också. Minns ni träsket i Neverending story? Där står jag och trampar just nu..

Förhoppningsvis är jag på bättre humör ikväll efter kalaset.

Hoppas Er söndag startat bättre än min :)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Söndagar är till för att vara skitdagar verkar det som :) men jag hoppas du mår bättre snart!

Sarah sa...

Skulle kunna varit jag som skrev det där inlägget. Vet precis hur det känns.
Hjälper väl inte dig ngt men jag ville bara säga att du inte är ensam! :-)

Ulrika - foto - Jonasson sa...

Jag är oxå inne i någon form av jag-har-inga-kläder-jag-hatar-detta-väder period! Men jag tror att det lätt blir så såhär på höstkanten. Jag vill ha ljus, värme..o pengar..typ.
Jag brukar oxå tänka att jag tex inte kan skriva så negativa saker..att det skulle verka så dystert men precis som du skriver, varför tänker man så? Man måste ju kunna vara ärlig mot sig själv o andra i sin egen blogg..fast det är lättare sagt än gjort.

Hoppas din måndag blir bättre än gårdagen!

Kramar