onsdag 13 augusti 2008

Olagligt

Det borde vara olagligt att vara så korkad som killen jag såg nyss som rastade sin hund... i barnlekparken!! Där hade han en stor park, men var väljer han att gå in med sin hund? Jo, i lekparken! Han måste ha missat något väsentligt när han gick dit, nämligen ordet LEK! Barn leker däri ffs. Fortfarande, även om de ska ta bort den! Den ligger ju fortfarande kvar som en lekpark, så används den ju. Hade jag varit närmare hade jag nog sagt ett par sanningens ord åt honom.. är på det humöret idag.

Jävla idioter det finns!

*muttrar*

Jaja. Idag gick jag iväg 1½ timme från dagis, det vill säga att hon var där från lämning till hämtning alldeles själv. Och det hade gått jättebra, fram till slutet, då det visade sig att hon var dyngsur trots galonkläder. Hon hade tydligen suttit mitt i en vattenpöl och lekt och då hade det sipprat in.. så klart.

Men det gjorde inget alls, hon var torr och ren när jag kom, men jag insåg att jag måste först och främst skaffa såna där "märkisar" med barnets namn man stryker på. Alla kläder måste ju märkas. Hade ju inte jag tänkt på, utan bara märkt kläderna som ligger på dagis. Sen upptäckte jag också att vi måste köpa mer kläder åt henne. Strumpor framför allt. Det behöver förresten jag också.

Vad är det med strumpor och försvinna egentligen?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Mm urk, är trött på folk som rastar sina djur där dom känner för det. Eller inte tar med dom ut alls och istället låter dom skita rätt på marken. och aldrig tar dom upp det heller.

Roligt att det går så bra för Al på dagiset!

Ulrika - foto - Jonasson sa...

Håller med..hur f-n tänker man om man rastar sin hund i en lekpark ?!? =O

Kul att det går så bra på dagis o det där med att märka kläder..jisses! Minns då min äldsta son började på dagis..satt "dag som natt" o märkte kläder..det tog aldrig slut!!

Ha en bra kväll!

Kram

Anonym sa...

Man slutar aldrig förvånas hur folk beter sig.


Strumpor lever, de har en själ, ett liv. Tack för tipset, vet vad jag ska skriva om nu... strumpfenomenet.
:-)