torsdag 28 augusti 2008

Lillskruttan sjuk :(

Man ska vara försiktig med vad man önskar..

Ville ju egentligen inte åka någonstans imorgon, fredag, och nu ser det inte ut som att vi kan det heller..

När jag kom upp till dagis, så möttes jag bara av en fröken. Alicia hade "kroknat till" precis på eftermiddagen. hon hade lekt så bra hela förmiddagen, ätit lunch o sovit middag o sen lekt lite till efter det, för att sen krupit upp hos "sin" fröken o sen suttit där. Och det är inte likt henne att vara still längre stunder, så de hade tagit tempen på henne.. över 38,5. Bäddat ner henne i vagnen o där hade hon legat timmen innan jag kom.

De hade inte ringt eftersom de visste att jag var på väg o ville inte att jag skulle behöva oroa mig på tåget. Men hade jag vetat hade jag ju gått dit raka vägen, men jaja.


Hon satte sig inte ens upp i vagnen när hon såg mig. Bara tittade på mig med feberslöa ögon o blek till max. Det skar i mitt mammahjärta..

Skyndade oss hem. Hon grät och halvsov hela vägen.. tog tempen. 40 grader! Gav alvedon utan att tveka o sen dess har hon sovit på min arm. (så tycker ni det ser lite konstigt ut så beror det alltså på att jag skriver med vänstern) det är alltså 2 timmar snart..

Min älskade skrutta :(

4 kommentarer:

Harmonisera Mera sa...

Stackars liten, hoppas hon piggnar till snart!

Anonym sa...

Stackarn! Hoppas hon kryar på sig snabbt!

Ulrika - foto - Jonasson sa...

Huga..Hoppas hon kryar på sig!!

Kram

Sara sa...

Här kommer fler krya-på-dig-kramar!
PS du vet väl att man får äta hur myket isglass man vill när man har så hög feber ;)