måndag 18 augusti 2008

Fruktsallad och problemnattningar

14 200 steg (inte riktigt "flera mil" men goda 8,5 km) senare sitter jag här i soffan, med en dotter som sover *peppar peppar* och en tallrik fruksallad framför mig! Känns inte så himla pjåkigt att komma upp i de siffrorna av att "inte ha gjort något". Men se det har jag ju! Bara det att det inte varit en regelrätt promenad på 8,5 km rakt av. Jag har alltså bara lämnat på dagis, tog en vända förbi affären som var stängd, så jag var tvungen att gå till en annan. Städat, hämtat på dagis, gått hem igen. Gått till tåget och vinkat av sambon som åkte och jobbade och tog en vända förbi affären igen.

Det känns att jag har rört mig idag, men jag är inte mör.

Alicia sover, efter en timmes nattning. Jag fattar inte vad jag ska göra för att få henne komma till ro. Vågar inte påbörja nattningen senare heller av rädsla för att då missa sömntåget.

Sitter och läser i en bok jag fick låna av väninnan A. Den förklarar lite om de olika metoderna som finns. Men alla metoder, utom en, behandlar hur man ska få barn att sova på natten! Inte hur man ska få dem att somna. Högst irriterande. Känner mig lite stressas över detta, då A faktiskt ska vara barnvakt på fredag åt Alicia. På kvällen. Det är första gången någonsin vi har barnvakt så sent åt henne, men vad ska man göra när man måste jobba båda två?

Ja, det också.. börjar jobba på torsdag. *Suck* Men det behandlar vi i ett annat inlägg.. Nu ska jag njuta av min fruktsallad! (Tips! ha på lite vaniljyoghurt på din fruktsallad. Smarrigt! )


2 kommentarer:

Anonym sa...

ooh får som sagt ångest när du är så duktig å jag har varit helt hemsk på den fronten dom senaste två veckorna!
Stressa inte för fredag, det där fixar vi, jag å alicia!
Kram på dig!
Anna

Anonym sa...

Så gott det lät. Tror jag ska handla upp lite mer sorter av frukt tills i morgon..

Ps.Tack för hjälpen med youtube..