onsdag 6 augusti 2008

Första dagen..

Gick jättebra! Kom lagom in i kapprummet då stack hon från mig :)

Satte mig i en soffa vid lekhörnan, men hon hade inte ett dugg tid över till mig, någon gång kom hon och visade mig någon leksak. Annars hade hon fullt upp att leka med en liten Vincent som också var där. som dessutom fick en puss när vi skulle gå haha! Var ska detta sluta!? Pappa får skaffa hagelbössa redan

När vår tid var slut så att säga, kom hon och hämtade mig. Tog min hand och drog upp mig och sa "hejdå". Fast vi inte ens sagt något om att gå hem! Inte illa att kunna klockan vid 16 månader hehe

Sen var det bara att bege sig hem och äta lite, sen somnade hon i vagnen och sov så skönt. Passade på att städa lite och så kom mamma och pappa över på fika.

Ja det med. Morfar är den stora idolen här hemma. "offa!" Visade ett kort på honom igår, vi ska nämligen göra en "minnesbok" att ha hängandes på dagis, med bilder på olika saker och personer som Alicia tycker om, så hon kan titta på det om hon saknar oss jättemycket när vi inte är där sen. visade bild på mormor först. Ett ganska stort leende men inget mer. bilden på morfar: jättestort leende "offa!" och så ville hon genast hålla bilden och så pussade hon på honom.

Alicia fick tre par skor av mormor och morfar



Bilder från Skopunkten.se

Sista skon fick jag inte tag på någon bild av. Är en brun höstkänga i alla fall. Jättefin!

Jag känner mig redan som en ny människa, vet inte varför, men tror jag känner lite lättnad att inte behöva sitta fast med Alicia 24-7. Om man nu får säga så som mamma ;)

Kvällen blev sen som vanligt. Men det är som att slå med ett trollspö över ungen! Klockan 22 sover hon! 21:55 började hon klippa med ögonen i soffan och började lägga sig tillrätta för att sova. Bar in henne i sängen och 5 minuter senare sov hon. Hon är så knasig! Men hon är så söt!
Jag älskar henne så otroligt mycket..

3 kommentarer:

Anonym sa...

Klart man får säga så som mamma! :) Härligt att det gick så bra!

Ulrika - foto - Jonasson sa...

Vad härligt att det gick bra på dagis :) O ja, precis som "pethra" skriver..klart man får säga så som mamma!
Jättefina skor :)

Kram

Anonym sa...

Här har datumet för inskolningen flyttats till den 18e augusti :-(
så jag måste jobba och skola in samtidigt. Dessutom jobbar både T och min mamma