måndag 25 augusti 2008

Måndag igen

Igår somnade jag återigen när jag nattade Alicia. Vaknade till och då var det alldeles mörkt överallt. Kom på att jag var tvungen att hitta mobilladdaren och ställa klockan på den så jag skulle komma upp som idag.. Inte bra.

Upp. Tända lysen. Leta. Kissa. Borsta tänderna. Ja, vad händer? Man vaknar till. Hittar laddaren till slut. 03:10 lyste mobilklockan mot mig. oj shit! 3 timmar kvar innan jag måste upp!! Måste sova, måste sova MÅSTE SOVA! Kan inte sova..

sista gången jag tittade på klockan var den 10 i 4. Sen sov jag, om än oroligt så sov jag. Skittrött när klockan ringde, men men.

Upp.. igen. Duschade. Alicia vaknade, mornade oss lite. Fixade välling till Al och håret på mig, sminkade mig, och klädde på oss. Sen gav vi oss av till dagis. För sent. Fick halvspringa upp dit.

Nu sitter jag i köket och väntar på att mina ägg ska koka klart. Börjar jobba 9:30 så jag måste äta stadig frukost innan jag börjar, annars är jag hungrig kl 10 redan.

Vad mer. Jo. LÖN idag! wohoo! Eller ja. Fick min lönespec från jobbet. Det var den största löneutbetalning jag någonsin fått "att utbetala 0:00" Tack du ;P Men det var ju väntat eftersom jag inte jobbade någonting förra månaden.

Jaja. Nu kom sambon hem. Och mina ägg är klara. Nu ska jag passa på att andas, släppa stressen från imorse (typiskt att något alltid ska gå snett när man har en tid att passa och man har allt under kontroll) och sen bär det av till jobbet.

3040 steg redan. Och dagen har inte ens börjat. Ska bli intressant det här!

Inga kommentarer: